Rólunk


A Supernatural szerepjátékos fórum 2008 májusában alakult és egyszerű formában létezett néhány hónapig. Ősszel elvesztettük a tárhelyünket és jó ideig nem is volt, aki segített volna egy újat találni és újra beindítani a fórumot, de addigra a kialakuló staff és a közösség már olyan erős volt, hogy egy ideiglenes fórum segítségével átvészeltük azokat az időket is. Október végén sikerült feltámasztani a játékot, bár sajnos a régi hozzászólások nem kerülhettek fel, de gőzerővel indulhattunk újra.

A fejlesztések folyamatosan történtek és most is javában folyamatban vannak, amennyire időnk és lehetőségeink engedik, próbálunk megvalósítani egyet-egyet a terveinkből.

Mostanra saját honlapunk is van a játékhoz, amelyet igyekszünk informatívan szerkeszteni, s a kinézetet is magunk alakíthatjuk mindkét oldalon.


Néhány információ arról, mit és hogyan is játszunk ezen a fórumon:

A játékot a Supernatural harmadik évadának elején kezdtük, a Pokolkapu megnyitása utáni első eseményeket véve alapul. Az azóta eltelt időben jócskán történtek események.

Maga a szerepjáték egy freestyle, azaz szabad stílusú játék, ami nagy teret hagy a szabályok, karakterek, kalandok és karakterfejlődés kidolgozására egy ilyen fórumon. Szabályainkat mindinkább igyekszünk egy valódi karakterfejlődést támogató rendszerré fejleszteni, ehhez a tavaly megjelent asztali Supernatural szerepjátékot is felhasználjuk.

Már a kezdetektől a szörnyvadászatra, a misztikus esetekre és lényekre építettünk a játékban, ezt a sorozat által megalapozott hangulatot igyekezvén visszaadni a játékosainknak. Sok rejtélyes esetet vázoltunk fel és oldottunk meg, legtöbb karakterünk vadász vagy valamilyen módon szembekerült a természetfelettivel. Mivel maga a fórum még a 3. évad idején alakult, nem is lehetett nagyon másról szó, akkor még nem lévén angyal-démon harc.

Ezt a sztorivonalat aztán úgy döntöttünk, kevésbé is fogjuk hangsúlyozni, bár lehetőleg hamar rátértünk a negyedik évadra. Miért? Mert a pecsétek feltörése, ami Lucifer kiszabadításához vezethet, szinte végtelen kalandlehetőséget kínál számunkra.

Mégis, a vadászat, az életérzés, amit Sam és Dean meg a társaik közvetítenek nekünk kell hogy a fő téma maradjon ennek ellenére, ezért sem szeretnénk, ha pl. angyaloktól nyüzsögne a fórum. Ez az oka annak, hogy angyalt és isteneket nem lehet választani a kezdő játékosnak.

Nem szeretnénk átalakulni egy másik világgá, amiben a hangsúly az angyal-démon harcon van, a legtáposabb lények rohangálnak és vérfarkasok táncikálnak vámpírokkal.

Sam és Dean Winchester szintén kijátszott karakterek, jelenleg a fórumfelelős és egyik játékmester karakterei. A fórumon nem követjük a Kripke és szerzőtársai által megalkotott sorozatos világ eseményeit és ezeket természetesen nem játsszuk újra. Ez azt jelenti, hogy a sorozatos főbb eseményekhez csak részben ragaszkodtunk, ami a Winchester testvérek útját illeti, valamint a kitalált történetfonalhoz.

A staff egy része már asztali szerepjátékon nőtt fel és szívesen talál ki és mesél le kalandokat, amennyire a kapacitásuk engedi. Persze vannak kalandmester nélküli magánjátékok is

Ami a postokat és azok külalakját illeti, természetesen igényes, jól érthető hozzászólásokat várunk a játék során, de nem irodalmi alkotásokat. A minimum kilenc sort (100 szó) a szabályzatunk előírja, azonban esztétikai sablont nem találtunk ki (színezések, idézetek, képecskék, ahogy néhány helyen nagy divat).

Színeket csak mesélésre használunk vagy egyéb karakteren kívüli felszólalások jelölésére, minden mesélőnek megvan a maga színe.

Más korlátozásokat sem vezettünk be, a játékostárs(ak) felszólalásait sem tilos például megismételni, persze jobb, ha a postod emellett túlnyomóan egyedi megfogalmazásokat tartalmaz.

Február óta az új játékosoknak szinte kivétel nélkül tréninget indítunk, hogy a segítsük a játékba való beilleszkedésüket és hogy főképpen a kezdőket bevezessük a fórumos szerepjáték világába.

A játék eddigi eseményeiről kéthavonta összefoglalót készítünk, amennyire időnk engedi, úgyhogy bárki utána nézhet, milyen események történtek eddig és akár nyomon követheti az egyes karakterek útját.

A szintlépés tapasztalati pontok száma alapján történik. A karakterek képességeiket, képzettségeiket a szintlépéssel bővíthetik, valamint fegyvereket is vásárolhatnak. A pontokat a karakterlapon írjuk össze.

A tavaly lezajlott fejlesztések ellenére továbbra is a jellemjáték áll a középpontban. Mindössze a valamivel igazságosabb szintlépés rendszerrel szeretnénk kedvezni azoknak, akik színvonalasan és lelkesen játszanak.